Patient Concierge

Patient Concierge
Jagoda Salwa
tel. PL +48 794407279
tel. DE +49 17672940749
kontakt@urologiadavinci.pl

Patient Concierge – Przyjazne wsparcie

 

Każda choroba wywołuje stres, a diagnoza poważnego przypadku to ogromny ciężar dla pacjenta. Trzeba zrobić wszystko, żeby przeprowadzić go przez trudny etap leczenia i rekonwalescencji w sposób nie tylko bardzo profesjonalny, ale też przyjazny i maksymalnie życzliwy. Pacjent powinien odczuwać, że znalazł się w najlepszych rękach i że ma przed sobą dobre perspektywy wyzdrowienia. Stan jego psychiki jest bowiem niezwykle ważnym elementem kuracji. Szczególnie jest to ważne w obcym kraju, gdzie nawet dobra znajomość języka nie rozwiązuje wszystkich problemów. Stąd się wzięła koncepcja wsparcia polskich pacjentów przez Polkę, która jest jednocześnie wykwalifikowaną organizatorką wszystkich zabiegów i procedur oraz życiowo doświadczonym doradcą. W oficjalnej terminologii szpitala ta funkcja nazywa się concierge, co jest dosyć mylące. Poza bowiem pomocą w sprawach technicznych i organizacyjnych taka osoba jest dla pacjenta przyjaznym opiekunem i przewodnikiem po labiryncie szpitalnych korytarzy, gabinetów i badań. Dla pacjentów z Polski Jagoda Salwa jest też dobrym duchem. Zawsze uśmiechnięta i gotowa do pomocy sprawia, że czują się tu jak w domu. Wszystko wiedzą, wszystko rozumieją, nie obawiają się żadnego zaskoczenia. Mogą się skoncentrować na tym, co jest w szpitalu najważniejsze, a tak trudno niekiedy osiągalne. Na spokojnej współpracy z lekarzem i całym personelem w celu jak najszybszego i najpełniejszego wyzdrowienia.

Z wykształcenia lekarz weterynarii po warszawskiej SGGW ma naturalny dar nawiązywania kontaktów międzyludzkich, emanuje pozytywną energią, przyjaźnie się uśmiecha i zawsze zachowuje spokój. Załatwia wszystkie sprawy organizacyjne związane z leczeniem, odbiorem z lotniska, pobytem, noclegami rodziny czy nawet rezerwacją lotu lub stolika w restauracji.

Dla pacjentów warunki od niedawna są jeszcze lepsze, niż były. Jagoda Salwa awansowała właśnie na Kierownika Koordynacji Operacji Robotycznych. Pobyt w szpitalu, nawet najlepszym, to jednak spory stres. Łatwiej go pokonać, kiedy w pobliżu są przyjaźni ludzie, Polacy, i to na wysokich w hierarchii kliniki stanowiskach.

Cały system funkcjonowania kliniki i działania jej personelu, od pomocniczego do pielęgniarek i lekarzy, skonstruowano pod kątem maksymalnego spokoju i satysfakcji pacjenta. Jest on wyraźnie najważniejszym elementem tego układu. Lekarz jest do dyspozycji, gotów objaśniać poszczególne procedury, ich przebieg i skutki. Indywidualne podejście do każdego pacjenta jest normą, a on sam jest dla wszystkich priorytetem. Uderza przyjazne nastawienie wszystkich, od sprzątaczek i pracowników kateringu po lekarzy. Nie wydaje się to wymuszone żadnymi przepisami czy narzuconym regulaminem. Przekształcone polskie powiedzenie „pacjent nasz pan” dobrze oddaje atmosferę kliniki.

Dla pacjentów z Polski

 

Głównym celem stworzonej przez doktora Salwę na wzór niemiecki placówki jest najwyższa jakość świadczonej pomocy, dlatego liczba pacjentów, którymi może ona się zająć, jest z góry ściśle określona przez doktora Salwę. Terminy przyjęć są określane z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, zawsze w odniesieniu do kalendarza dr. Salwy, tak aby nie zaplanować przyjęć i operacji, kiedy wykłada za granicą. „Po nawiązaniu przez pacjenta kontaktu z nami, prosimy o szczegółowe informacje medyczne, płyty z obrazami radiologicznymi, wyniki wykonanych badań oraz wypełnienie kilku kwestionariuszy, pozwalających mi ustalić przebieg dalszej diagnostyki lub leczenia. Po dotarciu pacjenta do Kliniki mam z nim długą, niejednokrotnie dwugodzinną, rozmowę. Szczegółowo omawiamy plan leczenia, jego przebieg, zdarzenia, które mogą wystąpić. Pacjenci bardzo cenią te rozmowy, a przede wszystkimto, że wszystko, co się z nimi dzieje, odbywa się dokładnie tak, jak zostało im opisane. Rozumieją, co się z nimi dzieje teraz, co będzie działo potem, nic ich nie zaskakuje. Są aktywnym, świadomym uczestnikiem całego procesu, a nie tylko wykonawcą zleconych czynności. Mają dzięki temu poczucie bezpieczeństwa, kontroli i bycia podmiotem wszystkich działań” – wyjaśnia doktor Salwa. Bezpośrednio po operacji, jeszcze z bloku operacyjnego telefonuje on do bliskich wskazanych przez pacjenta, mówi o przebiegu operacji, odpowiada na pytania i uspokaja. „W okresie pooperacyjnym szczegółowo i jasno informuję pacjenta o dalszym postępowaniu zarówno w szpitalu, jak i po jego opuszczeniu. Zdecydowana większość pacjentów utrzymuje ze mną stały kontakt mailowy i telefoniczny, korzysta z konsultacji medycznych, które opieram na najnowszych doniesieniach naukowych” – mówi dr Salwa.

 

Share This

Pozostając na stronie, zgadzasz się na użycie plików cookies. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close